Pages

Sunday, September 12, 2010

GEMPAR: Marina Mahathir sokong amalan Homoseksual?



Oleh: Pria Malaya

Malaysiakini 9 September lalu melaporkan:

During a speech at The Annexe Gallery in Kuala Lumpur last year, Marina Mahathir questioned the logic behind the popular assertion that homosexuality causes societal collapse.

She said that if families accepted their children for who they are, there won't be any breaking up of families. They go on being a family. And since families make up the fundamental units of society, if society consists of loving healthy families, how will it collapse?
Jelas, jika diperhati dari 'mafhum' kenyataan Marina Mahathir di atas, beliau secara terbuka menyatakan sokongan terbuka terhadap amalan homoseksual (seks sejenis), dan menolak tanggapan umum amalan dan aktiviti ini boleh menjerumus ke kancah keruntuhan sosial...


Pengarah Eksekutif SIS, Ms Zainah Anwar (berdiri), Puan Nori Abdullah, Datin Paduka Marina Mahathir dan Puan Hanis Husin..

Dakwa beliau, jika keluarganya boleh menerima anaknya dalam keadaan begitu (homoseksual), maka institusi keluarga itu tidak akan porak peranda, malah ianya boleh melahirkan sebuah keluarga yg 'baik'..oleh itu tiada sebab amalan ini boleh menyumbang ke arah keruntuhan sosial masyarakat...

Nyata sungguh kesesatannya...sedangkan Islam teramat memandang berat amalan homoseksual ini sehingga dilakar dan digambarkan oleh Allah tentangnya di dalam kitab suci al-Furqan mengenai kisah kaum nabi Luth..sesungguhnya amalan jijik ini dilaknat oleh Allah, dan tidak sepatutnya perasaan redha sekelumit pun terdetik di hati muslim terhadap amalan ini..




Persoalannya, siapakah Marina Mahathir?..ya, selain anak mantan Perdana Menteri Malaysia ke-4, Tun Mahathir Mohamad merangkap bekas Presiden Umno, beliau juga mempunyai perkaitan yg amat rapat dengan pergerakan Islam Liberal, Sister In-Islam (SIS)..siapakah pula Sister In Islam?..anda boleh rujuk di sini, dan di sini...



Maka, tidak pelik kenyataan ini dikeluarkan oleh anak seorang tokoh pemimpin besar tanah air ini..ternyata unsur2 liberal telah menyerap jauh di diri pemikiran dan tingkahlaku mereka...cuma yang peliknya dlm isu ini, si bapanya memecat bekas TPM saudara Anwar Ibrahim atas dakwaan kononnya sukakan amalan perliwatan..namun secara tidak sedar, anaknya pula bersetuju dengan amalan perliwatan ini atas dasar hak dan kebebasan..

Akhir kalam, rasanya sudah banyak entry tentang anak-anak pemimpin Umno didedahkan di dalam blog penulis, khususnya anak2 Tun Mahathir (termasuk anak angkatnya)..penulis tidak mahu lampirkan linknya dalam entry kali ini, korang boleh research sendiri...

Apa yang baik jadikan pedoman, yg buruk jadikan pengajaran dan sempadan..sesungguhnya iman tidak dapat diwarisi, namun pepatah 'bapa borek anak rintik' jangan sesekali dilupakan..semoga Allah memberikan hidayah-Nya kepada mereka dan kita semua...wallahua'lam..


GEMPAR: Marina Mahathir sokong amalan Homoseksual?

0 comments:

Post a Comment