Pages

Thursday, September 16, 2010

Tragedi konvoi raya

2010/09/15

LEDANG: Konvoi raya bermotosikal sekumpulan pelajar tahfiz berakhir dengan tragedi apabila seorang daripada mereka maut, manakala seorang lagi cedera parah akibat dirempuh sebuah lori di pekan Bukit Gambir, dekat sini, petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira 4.30 petang itu, mangsa yang terkorban menunggang motosikal Modenas Kriss dikenali sebagai Muhammad Aliuddin Alidan, 17, dari Kampung Muhibbah, Batu Pahat dan belajar di Sekolah Maahad Tahfiz Al Muhammadi, Parit Medan dekat Kundang Ulu.

Muhammad Aliuddin meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala, manakala rakannya, Nafis Mohamad, 17, cedera parah dan dihantar ke Hospital Tangkak.

Rakan mangsa, Ashiq Kamal, 16, berkata, ketika kejadian, mereka seramai tujuh orang menaiki empat motosikal secara konvoi untuk membuat kunjungan hari raya di rumah rakan di Bukit Gambir.

Katanya, mereka bertolak dari Peserai, Batu Pahat, sejak pagi sebelum singgah beraya di rumah rakan mereka di Parit Sulong dan Parit Haji Idris dekat Bukit Gambir. Katanya, motosikal dinaiki mangsa cuba memotong di sebelah kiri jalan menyebabkan mangsa diseret lori berkenaan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tragedikonvoiraya/Article

0 comments:

Post a Comment