Pages

Tuesday, September 14, 2010

Kes bunuh Sosilawati: Kekasih turut hilang

2010/09/14

KUALA LUMPUR: Seorang gadis warga India berusia 19 tahun dan tiga ahli perniagaan lelaki yang dilaporkan hilang dalam tempoh setahun lalu, adalah antara mangsa yang dikaitkan dengan suspek utama kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, dan tiga lagi individu di Banting, Selangor.




Difahamkan, gadis malang terbabit adalah kekasih peguam bergelar Datuk dan datang ke Malaysia awal tahun lalu untuk membuka perniagaan makanan. Menurutnya, semasa berada di sini, mangsa berkenalan dengan suspek dan menjadi kekasihnya walaupun menyedari teman lelakinya itu sudah berkahwin.



Bagaimanapun, baru-baru ini, wanita terbabit dilaporkan hilang dan laporan dibuat oleh polis antarabangsa (Interpol) kepada pihak berkuasa di India bagi mendapatkan maklumat mengenai kes terbabit bagi membantu siasatan.





Katanya, dua lagi yang turut dikaitkan dengan peguam berkenaan adalah ahli perniagaan berketurunan Melayu.





Difahamkan, kedua-dua mangsa pada April lalu berurusan dengan peguam terbabit mengenai urusan pembelian tanah dan terus gagal dikesan sehingga kini.





Tambahnya, seorang lagi yang disyaki menjadi mangsa pembunuhan peguam terbabit adalah ahli perniagaan berketurunan India yang juga hilang selepas berurusan dengan suspek pada 18 Januari lalu.





Isteri ahli perniagaan warga India itu dikatakan membuat laporan di Kedutaan India, Jalan Duta di sini sehari selepas gagal menghubungi suaminya.





Difahamkan juga wanita berusia 26 tahun itu membuat laporan polis pada 8 September lalu dan mengatakan dia menerima panggilan telefon meminta wang RM1 juta bagi membebaskan suaminya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/KesbunuhSosilawati_Kekasihturuthilang/Article/index_html

0 comments:

Post a Comment