Pages

Sunday, September 12, 2010

Baca ayat suci al-Quran di telinga mayat anak

Laporan dan foto SHAHRUL NIZAM MOHAMAD


am@hmetro.com.my

2010/09/12
 
KUANTAN: Seorang pelajar tingkatan lima hanya sempat beraya selama lapan jam dengan keluarga sebelum terbunuh apabila motosikal diboncengnya terbabas dan bergesel penghadang di kiri jalan berhampiran lampu isyarat Sungai Soi-Tanjung Lumpur, di sini, petang kelmarin.




Rakan mangsa yang juga penunggang motosikal, Alif Danish Mohamad, 13, dari Batu 6, Jalan Gambang, di sini, dari sekolah sama cedera ringan dan dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA).





Bapa mangsa hanya dikenali sebagai Mazri berusia lingkungan 40-an yang tiba di tempat kejadian selepas menerima panggilan berhubung kemalangan itu tidak dapat menahan sebak sebaik saja membuka kain putih yang menutup mayat anaknya.





Lelaki terbabit kemudian membaca surah al-Quran di telinga mayat anaknya sebelum termenung di tepi jalan kerana tidak dapat menahan kesedihan selepas kehilangan anak sulung daripada enam beradik.





“Saya tidak tahu dia (arwah) hendak ke mana sebelum dia keluar dari rumah sebaik saja selesai beraya bersama keluarga. Saya sedih dan reda dengan kejadian itu,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.





Sementara itu, Timbalan Ketua Polis daerah, Superintendan Zulkifli Taha ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian terbabit.





Menurutnya, siasatan awal mendapati motosikal ditunggangi Alif Danish dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas dan bergesel dengan penghadang di kiri jalan.





Katanya, mayat mangsa dihantar ke HTAA untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya, kira-kira jam 9 malam, kelmarin.





Zulkifli berkata, polis masih meneruskan siasatan lanjut berhubung kejadian terbabit mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.



http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bacaayatsucial-Quranditelingamayatanak/myMA/myArticle

0 comments:

Post a Comment